În România, Dacia rămâne cea mai vândută marcă, dar Skoda şi Volkswagen au cotă de piaţă mai bună decât aşteptările analiştilor, raportat la situaţia gravă a pieţei noastre.
În Franţa, însă, marca românească are o ascensiune de-a dreptul fulminantă, iar primul trimestru ne arată un TOP 5 al celor mai vândute mărci foarte interesant:
Francezii sunt foarte naţionalişti, ceea ce se vede din vânzările mult mai bune ale celor trei mărci franţuzeşti faţă de marca germană (care este cea mai iubită la noi în domeniul second hand…). Naţionalismul se extinde şi asupra Dacia, deoarece brandul românesc e considerat ”copilul” Renault.
2014 este un an realmente exploziv pentru vânzările Dacia
Şi acum, de ce am pus întrebarea din titlu? Deoarece Dacia a înregistrat în primul trimestru o creştere de 25,5%, în timp ce vânzările VW au scăzut cu 4,6%. Mai mult, doar în luna martie Dacia a vândut cu peste 50% mai mult decât în luna mai a anului trecut, ceea ce reprezintă un salt realmente lăudabil.
În teorie, dacă apetitul francezilor pentru Dacia va rămâne pe acelaşi trend puternic descendent, ar fi posibil ca, la finalul lui 2014, să asistăm la o schimbare surprinzătoare în clasamentul celor mai vândute mărci: Dacia să depăşească Volkswagen.
Companiile franceze dau semnale că-şi vor reduce costurile prin achiziţia de maşini mai ieftine pentru flote. Veste deloc bună pentru VW
Mai ales că analiştii atrag atenţia şi asupra altui fenomen: o bună parte din vânzările VW în Franţa se bazează pe achiziţiile de flote de către firme, în timp ce, în cazul Dacia, majoritatea covârşitoare a clienţilor sunt persoane fizice. Însă efectele crizei ar putea face multe companii să se orienteze spre maşini mai ieftine, în special Dacia Logan MCV, Dokker şi Lodgy.
Sunteţi gata să punem un pariu?
CREDEŢI CĂ DACIA VA DEPĂŞI VW ÎN FRANŢA LA FINALUL LUI 2014?